luni, 18 iulie 2016

Manastirea `Sfantul Mina` din Suceava

     Dragi prieteni, vreau sa impartasesc cu voi un eveniment spiritual:

 In data de 31 iulie 2016, la Manastirea Sf. Mina din localitatea Rosiori, comuna Forasti, judetul Suceava, va avea loc sfintirea Bisericii Mici, cu hramul Sf. Mina si Maica Domnului `Umilenie`.
Slujba va fi oficiata de un sobor de arhierei si preoti, iar dupa slujba, pe tot parcursul zilei de 31 iulie se poate intra si inchina in Sfantul Altar.
Inchinarea in Sfantul Altar este un moment unic in viata unui crestin, astfel incat va recomand cu bucurie acest eveniment.
Manastirea Sf. Mina este situata pe soseaua E85 Falticeni-Roman, la 17 km de Falticeni. Daca veniti dinspre Iasi, imediat dupa iesirea din judetul Iasi, la cateva minute, pe partea dreapta, pe un deal, veti vedea Manastirea Sf. Mina (sunt si indicatoare).
Drumul spre manastire este rupt  dintr-o poveste: de la soseaua principala se merge spre manastire pe un drum asfaltat in rampa si fara sa vrei, urmarind de fapt drumul, ai privirea indreptata in sus, astfel incat la intersectia drumului cu cea a cerului, observi partea de sus a manastirii.

Ieri veneam din Bucovina catre Iasi si am vazut un indicator catre Manastirea Sf. Mina. Nu am ezitat si sub actiunea primului impuls am facut stanga, catre manastire. Am ajuns imediat intr-un loc de vis: pe fundal se auzea un cor mirific de calugari. Curtea interioara este mare si de aici poti observa foarte usor totul: biserica mare, biserica mica, magazinul de suveniruri (in interiorul sau poti aprinde lumanari, fara sa ti le stinga vantul), clopotele, dormitoarele calugarilor si o toaleta publica.
In biserica mare, la intrare, se gasesc niste sticle de plastic (ca niste butelcute) cu dop in care iti poti lua apa sfintita. Lasi 1 leu intr-un cosulet si iti iei sticluta. Mi se pare un gest foarte civilizat, care ar trebui practicat in toate lacasurile sfinte.
Am intrat si in biserica mica, cea care va fi sfintita pe 31 iulie: pe jos o marmura foarte frumoasa, iar picturile de pe pereti te fascineaza instantaneu. Am surprins cu mobilul cateva imagini, ca sa va puteti face o idee.
 Stiati ca Sfantul Mina este ocrotitorul pagubitilor?
 Putinele cuvinte ale mele nu reusesc sa descrie pe masura acest lacas sfant, dar cu siguranta veti simti acolo o energie benefica. Va doresc sa ajungeti acolo cat mai curand posibil si sa reveniti pe blog cu impresii si fotografii.
Toate bune si aveti grija de voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu